Hoger in Google: krijg leads buiten je netwerk. - SEO - Dok

Published Mar 14, 22
11 min read

5 Manieren Om Maximale Zichtbaarheid Te Garanderen Op

Nu dik een jaar terug ben ik in contact gekomen met Double, Smart nadat mijn vorige SEO partner gedwongen moest stoppen mijn haar taken. Tot op de dag van vandaag geen moment spijt gehad van Double, Smart. In samenwerking met Double, Smart hebben we zeer mooie resultaten behaald op gebied van linkbuilding.

Door de sterke concurrentie in Google kun je dus wel nagaan wat voor impact Double, Smart gehad heeft op onze webshop. De kracht van Double, Smart ligt op de persoonlijke benadering, deze jongens doen er alles aan om jouw onderneming te zien groeien. Dan wel op gebied van bezoekersaantallen maar ze denken ook graag mee met het optimaliseren van conversie en nieuwe mogelijkheden.

Heeft u marketingdoelstellingen zoals meer leads, naamsbekendheid of omzet realiseren? Een hoge positie in Google kan daar erg goed bij helpen. Vechten om die eerste plaats kan alleen best pittig zijn. Wat kan je eigenlijk doen om hoger in Google te komen? In dit artikel hebben we 72 praktische tips samengesteld op basis van statistieken van toonaangevende bedrijven zoals Sem, Rush.

12 Online Marketing Tips Om Meer Klanten Te Trekken

Snel resultaat kan echter het beste behaald worden met SEA (zoekmachine adverteren). Het inzetten van Google Adwords zorgt ervoor dat u direct op specifieke zoekwoorden kan scoren. Zelf gebruiken we SEA veelal als startmotor. Een aantal tips voor adverteren: Zet de Google Adwords campagne in op de juiste zoekwoorden. Schrijf sterke advertentieteksten.

Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Content Wie wil het nou niet, bovenaan in Google komen zonder te betalen voor advertenties? Op plek 1 komen op specifieke zoekwoorden is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Daar is goede content voor nodig. Content die uniek is, van hoge kwaliteit (inhoudelijk) en relevant voor de doelgroep.

De volgende tips kunt u gebruiken om uw content te verbeteren. Schrijf een pakkende titel Mensen hebben weinig tijd. Om die reden gaan we niet eerst elk artikel in de krant (of op internet) lezen in de hoop dat iets relevant is. Mensen zijn koppensnellers, we kijken naar de kop en ‘als die kop interessant genoeg is’ gaan we pas de eerste alinea lezen.

Online Marketing, Seo - Vindbaarheid Google, E-marketing

Een krachtige titel die een meerwaarde heeft voor de lezer of ervoor zorgt dat de lezer getriggerd wordt, heeft daarom DIRECT effect op het resultaat van die pagina. Denk aan de volgende praktische tips: Zet het zoekwoord in de titel, het liefst aan het begin. Zorg dat de meerwaarde duidelijk is.

Gebruik relevante zoekwoorden in de andere koppen in de content. titels met 14+ karakters krijgen 2x meer bezoekers, worden 2x zoveel gedeeld en krijgen 5x zoveel backlinks. (State of Content Marketing Report 2019, Semrush). Zorg voor een sterke inleiding Hoewel een krachtige titel ervoor zorgt dat mensen klikken, is de inleiding bepalend of iemand op de pagina blijft.

Wanneer de inleiding aansluit bij de verwachtingen van de bezoeker, blijft hij/zij vaak langer op de pagina. Schrijf alleen content die nuttig is, relevant en van hoge kwaliteit Vroeger was informatie schrijven al voldoende om hoog te scoren in Google. Dit is helaas niet meer het geval, er is al teveel informatie op het web.

Online Marketing: Hoog Scoren In Google Met - Webnomad

Schrijf daarom over één onderwerp zodat mensen niet in verwarring raken. Om te bepalen welke content relevant is voor uw doelgroep, is het belangrijk om uw doelgroep te begrijpen. Niet alleen wie ze zijn (demografie), maar ook welke behoeftes en doelen ze hebben (gedragssegmentatie). Om u hierbij te helpen hebben we het persona document opgesteld.

Focus op zoekintentie Vertrouwen is een van de belangrijkste factoren om een hoge positie in Google te behalen. Om dat vertrouwen te creëren moet de informatie kloppen. Als iemand bijvoorbeeld zoekt naar "trainingsschema", dan is het belangrijk dat de informatie op die pagina gaat over trainingsschema's. Er moet dan dus geen informatie over sportscholen op die pagina staan.

Dit zorgt er uiteindelijk voor dat Google uw pagina minder relevant vindt en dat u daalt in de zoekresultaten van Google. Maak gebruik van tussenkoppen Net als dat een titel belangrijk is, zijn ook alinea koppen belangrijk om te scoren in Google. Ze worden vluchtig gelezen om een beeld te krijgen van de complete pagina.

Hoger Komen In Google: Het 6 Stappenplan Van 2022

Het helpt Google namelijk de tekst te structureren. Zorg voor een duidelijke header structuur Vroeger mocht er maar één H1 op de pagina staan, nu mag een H1 op meerdere plekken terugkomen. Dat betekent echter niet dat als u alles in H1 zet, er meer resultaten behaald worden. Denk goed na of de H1's op de pagina bij elkaar passen en let op of de H1 zoekwoorden bevat van die pagina.

toe te voegen. Goed gestructureerde artikelen met H2 en H3's hebben een grotere kans om beter te presteren (36%). (State of Content Marketing Report 2019, Semrush). Zorg voor een pagina met kwaliteit Kwaliteit is misschien wel het meest verkeerd toegepast. Waarom? Omdat kwaliteit vaak subjectief wordt beoordeeld. De een vindt dit mooi, de ander niet.

Er zijn parameters waarmee Google de kwaliteit van een pagina waardeert. Zorg in ieder geval dat u voldoet aan de volgende kwaliteitsvereisten van Google: Links vanuit andere ‘relevante’ websites naar uw website. Een snelle laadtijd. Beantwoord de vraag van de bezoeker Bezoekers zijn altijd ‘op zoek’ naar iets als ze op een website komen.

Hoe Kom Ik Hoger In De Zoekmachine Van Google? - Goody Ads

Wanneer u goed antwoord geeft op de vragen, is de kans groot dat men terugkomt. Terugkerende bezoekers zijn waardevol voor de Google ranking (geschiedenis van social media). Woordkeuze en tone-of-voice Bij diezit. zijn we veel bezig met het bepalen van de tone-of-voice voor merken. Ook voor hogere Google resultaten is het spreken met de juiste toon belangrijk.

Hetzelfde geldt voor webteksten, niet iedereen zal iets ‘fijn’ vinden om te lezen. De toon die u in de informatie creëert, moet aansluiten bij de bezoeker. Wanneer u de juiste snaar raakt bij een bezoeker, zullen ze langer op de pagina blijven. Het is dus belangrijk dat u een goed beeld hebt van de doelgroep en welke toon zij fijn vinden om te lezen.

Breek daarom teksten op in bondige alinea's met koppen, zorg er in ieder geval voor dat er niet lappen tekst op de website staan. Leg ook nadruk op elementen in de tekst die belangrijk zijn voor de lezer, deze moeten dan wel aansluiten bij het onderwerp van de pagina. Voeg afbeeldingen toe Afbeeldingen zijn belangrijk voor Google (touch tell sell).

Zoekmachine Optimalisatie (Seo) - Hoger In Google? - Fixwebs



Zorg wel dat de afbeeldingen passen bij het onderwerp van de pagina. Zorg ervoor dat de afbeelding in lijn zijn met de andere afbeeldingen op de website. Consistent gebruik van één type foto en fotobewerking zorgt ervoor dat mensen het beeld van uw merk gaan herkennen, dit bouwt vertrouwen. Zorg voor duidelijke alt-teksten bij afbeeldingen img_123551.

Maar ‘goede buikspieroefeningen’ wel. Google kan geen teksten lezen (nog niet althans), het toevoegen van een alt-tekst aan afbeeldingen stelt Google in staat de afbeelding wél te lezen. Zo kan Google bepalen of de afbeelding relevant is voor de pagina en dus de bezoeker. Zorg er daarom voor dat de alt-tekst van een afbeelding past bij het onderwerp van de pagina.

Google zal er maar 1 als relevant zien en de rest negeren. Als Google tijdens het crawlen steeds dezelfde inhoud tegenkomt, haakt deze af en kan het zijn dat de belangrijke pagina's ook niet meer meegenomen worden. Zorg ervoor dat de content lang genoeg is Genoeg content is belangrijk om hoog in Google te komen.

Hoger In Google Met Je Website? Wij Helpen Je Graag. - Jak

Sommige onderwerpen lenen zich voor een uitgebreid artikel, andere onderwerpen zijn niet gemaakt om een lang verhaal over te schrijven. Er zijn twee factoren die men mee moet nemen bij het creëren van content: hoe langer de content, hoe eerder de pagina zal ranken; hoe langer de content, hoe minder waarschijnlijk dat mensen alles lezen.

5x zoveel backlinks dan artikelen met een gemiddelde lengte van 900-1200 woorden. (State of Content Marketing Report 2019, Semrush). Focus op long-tail zoekwoorden Zoekwoorden met een hoog zoekvolume zijn vaak eenvoudige zoekwoorden. Het nadeel daarvan is dat er ook veel concurrentie zit, dit betekent dat het moeilijk is om dan bovenaan in Google te komen of je moet belachelijk veel geld per klik betalen.

Als Google het gevoel heeft dat een woord té vaak terugkomt worden er minpunten gegeven aan die pagina. Een goede overweging is: als het keyword goed in de context past, dan vooral toevoegen. Als het niet goed in de context past, dan niet. Denk dan eens na of er een andere manier is om het te omschrijven? Een andere manier is om te kijken of er Long-tail zoekwoorden van gemaakt kunnen worden.

Hoe Kom Ik Hoger In Google? 8 Tips - Blog

Een meta omschrijving (de omschrijving van een pagina die u in Google ziet onder de link) mag 250 tot 300 tekens zijn. Hoe beter die omschrijving is, hoe hoger de CTR (Click Trough Rate). En hoe hoger de CTR, hoe hoger Google die pagina waardeert. Maar er is ook een andere uitdaging; marketeers maken vaak graag gebruik van de volledige 250 tekens, het gevolg is dat alle zoekresultaten op elkaar lijken.

Hoger in Google? Team van SEO specialisten staat klaarHoger in Google komen zonder wurgcontracten! Hoog in Google


Let er wel op dat u een duidelijk beeld geeft van de content op de pagina. Breek teksten op in alinea's van ±5 regels Uit statistieken (en ervaring) blijkt dat alinea's van ±5-7 regels het beste ervoor zorgen dat mensen door blijven lezen. Te lange alinea's demotiveren de lezer te veel.

Voeg voldoende witruimte toe Leesbaarheid is al aan de orde gekomen, witruimtes toevoegen is daar ook een onderdeel van. Content is belangrijk, maar het ‘fijn’ consumeren van die content is net zo belangrijk. Veel tekst met weinig ruimte tussen verschillende onderdelen demotiveren om verder te lezen en zorgen voor een hogere bouncepercentage.

Hoger In Google - Online Marketing Blog En Tips - Digital

GMNL - Online Marketing & SEO - Google Trusteddiezit. 72 tips om hoger in Google te komen en te blijven


Voeg video's toe Een beeld zegt meer dan duizend woorden en een video bestaat uit 24 frames per seconden… Video’s zijn belangrijker voor de Google ranking dan ooit tevoren. De reden is dat het voor gebruikers makkelijker is om een video te kijken dan een hele tekst te lezen. Ken uw klant Relevante content kan alleen geschreven worden als duidelijk is wie de doelgroep is.

Wie zijn ze? Wat willen ze? Wat vinden ze leuk? Wat vinden ze niet leuk? Besluit vervolgens hoe uw content hierop aan kan sluiten. Het creëren van buyer persona's is een goede manier om uw doelgroep in kaart te brengen een andere manier is middels de Customer Empathy Map. Gebruik opsommingen en lijsten Opsommingen maken het lezen van teksten makkelijker voor de bezoekers, Google ziet dat daarom als ‘gebruiksvriendelijk’.

Voeg omschrijvingen van afbeeldingen en video's toe Ja, daar is hij weer. Nu hebben we het specifiek over infographics, videos en ander beeldmateriaal. Hoewel infographics en video's leuk zijn voor de bezoeker, zijn ze moeilijk te lezen voor een zoekmachine. Zorg er daarom voor dat u omschrijft wat er in de video of infographic staat.

Hoe Kom Ik Bovenaan In Google Met Mijn Website Of Webshop?

Bij voice search is het belangrijk om antwoord te geven op een gestelde vraag. "Hoe kom ik hoger in Google?" Antwoord: Er zijn twee manieren om hoger in Google te komen: betaald adverteren of uw website optimaliseren voor zoekmachines om organisch bovenaan te komen staan. Een combinatie tussen de twee kan ook.

Maar u schrijft geen content voor een zoekmachine, u schrijft content voor uw doelgroep. Begrijpen welk leesniveau ze hebben is daarom essentieel. Meer is beter, maar kwaliteit is belangrijker We hebben het al over de lengte van content gehad, maar het is ook belangrijk om te benadrukken dat de kwaliteit ervan net zo essentieel is.

Maak consumptie makkelijk met een samenvatting Niet iedereen heeft de tijd om alles te lezen. Het is daarom altijd goed om af te sluiten met een conclusie of samenvatting. Wij hebben bijvoorbeeld ook alle belangrijke onderdelen in onze website ‘gemarkeerd’. Op die manier kan de bezoeker direct zien welke onderdelen in de tekst essentieel zijn om het artikel te begrijpen.

Online Marketing In 2021: Google Optimalisatie In Zeeland

Zorg ervoor dat aan het einde een Call-To-Action staat die mensen in staat stelt een vervolg te geven aan hun avontuur. Usability Google kijkt niet alleen naar content, maar ook naar of een website fijn werkt. Gebruiksvriendelijkheid is voor ons belangrijk en daarom voor Google ook. De volgende punten acht Google o.

More from Marketing, Overzichten

Navigation

Home

Latest Posts

Luiers Aanbieding

Published Jul 20, 22
8 min read

Luiertas Kopen? Bekijk Onze Luiertassen!

Published May 22, 22
7 min read